1. oktober er næste deadline for ansøgninger

Søg tilskud til bibliotekskonferencer og workshops i Danmark med internationale speakers

Inspiration fra udlandet kan sætte biblioteksudvikling i nyt perspektiv. Derfor kan det være en god ide at invitere en international speaker til en workshop eller temadag, når innovationsprojekter vil dele viden og læring med kollegaer fra andre folkebiblioteker.

Styrelsen for Bibliotek og Medier har afsat tilskudsmidler kr. 100.000,- pr. år som kan søges som tilskud til forberedelse af konferencer (løn) og honorar, rejse og ophold for internationale oplægsholdere. Intentionen er, at midlerne skal anvendes til nyskabende konferencer og mødeformer.

Et konferencesekretariat, som varetages i fællesskab af København Biblioteker og Århus Kommunes Biblioteker, administrerer denne opgave.

En vigtig opgave for konferencesekretariatet er at yde sparring og rådgivning til ansøgere omkring udvikling af metoder til afvikling af nye typer af konferencer, workshops el.lign.

Der kan ansøges om tilskud til internationale konferencer 3 gange årligt.

Næste ansøgningsfrist er 1. oktober 2010.

Læs mere her: Søg tilskud til bibliotekskonferencer og workshops i Danmark med internationale speaker